Prodejce používá v jednom z obchodů v Johannesburgu technologii Keonn RFID společnosti Milestone Integrated Systems pro sledování zásob a zamezení ztrát.
 
House of Busby, maloobchodník z Jihoafrické republiky, nasadil řešení založené na RFID technologii v jednom z obchodů v Johannesburgu. Cíl: zvýšení viditelnosti svých zásob a snížení množství času, který zaměstnanci vynaloží na počítání stavu zásob. Řešení, které poskytuje společnost Milestone Integrated Systems, využívá vysokofrekvenční (UHF) technologii RFID EPC od společnosti Keonn, včetně čteček a softwaru AdvanCloud, ke správě shromážděných dat. Dotyčný obchod se nachází v obchodním centru Sandton City v Johannesburgu.
 

Radikální zkrácení inventur

Společnost uvádí, že od zavedení systému snížila počet pracovních hodin potřebných ke zjišťování stavu zásob v jednom obchodě ze 120 hodin na méně než 30 minut. Prodejce také využívá technologii na vstupu, aby zjistil, zda některé položky opustí prodejnu bez zakoupení. Vzhledem k tomu, že stropní čtecí zařízení zachytí libovolný identifikační tag na vzdálenost několika metrů, mohou vstupní prostory zůstat volné, bez jakýchkoliv bran nebo jiných překážek.
Společnost Milestone Integrated Systems sídlící v Johannesburgu poskytuje řešení pro eliminaci ztrát prodejcům v Jihoafrické republice. Společnost House of Busby, založená v roce 1986, slouží jako maloobchod i velkoobchod. Prodává kabelky a zavazadla ve svých vlastních prodejnách a zároveň dodává do značkových obchodů, jako jsou Guess, Aldo, Forever New, Karen Millen, Call it Spring a Kipling.
 

Speciální RFID tagy ke značení šperků

Společnost uvádí, že po instalaci v první prodejně může dojít k nasazení i v dalších prodejnách.
Základem řešení jsou pasivní UHF RFID značky, které slouží k označení přibližně 7 000 druhů výrobků včetně oblečení, šperků, hodinek, kabelek, peněženek a slunečních brýlí. Výrobky jsou vybaveny jedním ze dvou druhů UHF RFID štítků: pevné tagy a specializované tagy na šperky, přičemž oba typy dodává Century RFID.
Když je zboží přijato a vystaveno v obchodě, používají zaměstnanci jednotku Keonn AdvanStation RFID k zakódování štítků těchto položek. Samostatná stolní čtečka je dodávána s čtečkou čárového kódu a vestavěným UHF RFID dotazníkem. Uživatelé mohou jednoduše naskenovat čárový kód výrobku a zjistit jeho skladovou jednotku (SKU), a čtečka zjistí ID číslo pevného štítku nebo šperku, které se pro danou položku používá. Čárový kód a číslo RFID jsou propojeny v softwaru fungujícím na cloudovém rozhraní.
 

Stropní snímač pro prevenci ztrát

Při inventurách na prodejní ploše zaměstnanci používají ruční čtečku AdvanScan. Pracovník jednoduše spustí aplikaci AdvanScan na zařízení, vybere příkaz pro vytvoření nového stavu zásob a projde určenou částí obchodu, zatímco čtečka automaticky při průchodu kolem regálů snímá RFID tagy. Zařízení poté zasílá shromážděná data do cloudového softwaru prostřednictvím Wi-Fi nebo mobilního připojení, čímž aktualizuje stav zásob.
U pokladny je pod pultem instalována čtečka AdvanPay. Zákazník přinese k pokladně vybrané položky v obchodě, zaměstnanec přejede štítkem každého produktu přes čtečku, která snímá jedinečný identifikátor každého produktu. Tyto identifikátory jsou v softwaru vymazány a štítky samotné mohou být po jejich odebrání z produktu opět použity na jiných produktech.
U východu z obchodu Milestone nainstaloval stropní snímač pro prevenci ztráty AdvanSafe. Pokud osoba pronese výrobek přes dveře s tagem, který nebyl deaktivován, zachytí snímač identifikační číslo tohoto štítku. Software AdvanCloud pak spustí zvukovou výstrahu a současně zašle textovou zprávu SMS příslušným osobám, a to nejen o tom, že bylo z obchodu odneseno zboží, ale také přesnou identifikaci produktu. Systém také zobrazuje obrázek této položky a stav zásob položky je aktualizován tak, že daný kus již není k dispozici.
 

Benefity RFID řešení

Nejvýznamnějším přínosem systému od zavedení technologie bylo snížení počtu pracovních sil, uvádí Lourens. "Před instalací RFID trvalo týmu šesti lidí asi dva pracovní dny, aby dokončili inventuru," říká. "Nyní, s RFID, trvá stejná akce méně než půl hodiny." To se projevilo snížením provozních nákladů, dodává Lourens, technologie navíc zajišťuje přesnost doplňování, aby byly produkty vždy v regálech, kde je mohou zákazníci vidět. To vede k vyššímu zisku pro obchod, zdůrazňuje.
House of Busby uvažuje o instalaci podobných RFID řešení v dalších prodejnách. Společnost provozuje více než 150 obchodů v celé Jihoafrické republice, přičemž více než 50 z nich se nachází v sedmi největších nákupních střediscích v zemi.